пїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ пїЅпїЅпїЅпїЅпїЅпїЅ

Перевезення вантажів по залізниці здійснюється різними типами рухомого складу. В залежності вид характеру вантажу, конструкції кузова, способів завантаження та вивантаження, а також забезпечення збереження вантажів розрізняють: криті вагони, напіввагони, платформи, цистерни, вагони бункерного типу та реф-вагони.


Критий вантажний вагон використовується для перевезення вантажів, потребуючих захисту від атмосферних опадів. Кузов вагону являє собою конструкцію, складену з рами з підлогою, 4-х стін та даху. Завантаження та вивантаження в універсальних критих вагонах здійснюється через двері, які розташовані в бокових стінах.

Внутрішні розміри Розмір дверейВагаОб'ємЗавантаження
Критий вагон мм мм т м3т
довжина 15724 26,0 138,0 68,0
ширина 2764 3802
висота 3050 2334

* параметри вагону можуть відрізнятися в залежності від моделі та виробника


Напіввагон призначенний для перевезення вантажів, не потребуючих захисту від атмосферних опадів. Так як напіввагони не мають даху, це дозволяє повністю механізувати завантаження. Для перевезення сипучого вантажу існують напіввагони з люками в підлозі, який дозволяє механізувати вивантаження такого вантажу.

Внутрішні розміри Розмір дверейВагаОб'ємЗавантаження
Напіввагон мм мм т м3т
довжина 12690 23,0 75,2 71,0
ширина 2890
висота 2050        

* параметри вагону можуть відрізнятися в залежності від моделі та виробника


Хоппер (англ. hopper - бункер) - різновид напіввагону, який використовується для масових перевезень добрива, цементу, зерна та інших сипучих вантажів. Для захисту від атмосферних опадів, використовуються криті хоппери з завантажними люками на даху.

Внутрішні розміри Розмір дверейВагаОб'ємЗавантаження
Хоппер мм мм т м3т
довжина 23,0 81,0 70,0
ширина
висота

* параметри вагону можуть відрізнятися в залежності від моделі та виробника


Платформа - вагон, який використовується при перевезенні машин, обладнання, довгомірних вантажів, контейнерів, а також сипучіх вантажів, не потребуючих захисту від атмосферних опадів. Контейнерні платформи не мають бортів та обладнані спеціальними замками для закріплення великовантажних універсальних контейнерів різних типів. Платформи для перевезення лісу мають торцеві стіни та додаткові спеціальні стійки, які запобігають зміщенню вантажу.

Внутрішні розміри Розмір дверейВагаОб'ємЗавантаження
Платформа мм мм т м3т
довжина 13300 23,5 71,0
ширина 2770
висота 400

* параметри вагону можуть відрізнятися в залежності від моделі та виробника


Вагон-цистерна використовується для перевезення рідкого вантажу, рідкого газу та порошкоподібних матеріалів.

Внутрішні розміри Розмір дверейВагаОб'ємЗавантаження
Цистерна мм мм т м3т
довжина 27,0 83,0 67,0
ширина
висота

* параметри вагону можуть відрізнятися в залежності від моделі та виробника


Вагони бункерного типу - по суті, криті вагони чи криті хоппери, з тією лише різницею, що на одній рамі смонтовані кілька ємкостей, призначених для перевезення специфічних сипучіх вантажів (мука, нафтобітум, гранульовані матеріали).

Бункерний вагон призначений для перевезення бітуму по всій мережі магістральних залізниць коліі 1520 мм та шляхів промислових підприємств від місць заповнення до місць споживання.

Вагон являє собою рамну зварювальну конструкцію з встановленними на ній чотирьма бункерами з опорами, обладнанними механізмами замикання, які утримують бункери в транспортному положенні. Бункери обладнанні кришками, які запобігають розливанню бітуму та попаданню вологи всередину під час транспортування.

Конструкція вагону дозволяє завантажувати бітум в рідкому стані при температурі 150-200 градусів Цельсія, розвантаження вагонів проводиться шляхом перекидання бункерів на одну із сторін шляху. Подвійна обшивка каркасу бункерів дозволяє подавати пару всередину простору між обшивками для підігріву бітуму перед розвантаженням, що забезпечує гарантоване вивантаження в холодну пору року.

Все управління даними діями виконуються дистанційно, за допомогою автоматичної установки, якою оснащений поїзд. Назад в вихідне положення вагон повертається або самостійно, коли на нього діє власна вага, або за допомогою посадкового пневматичного циліндру встановлюється в примусовій формі.


Думпкар (англ. dump - опрокидывать, car - вагон) - вагон-самоскид. Він використовується для перевезення та механізованого розвантаження сипучих та крепношматковіх вантажів.

Думпкарами називаються залізничні вагони, а саме один з різновидів. Дані типи вагонів зараховані до типу вантажних та виконують перевезення саме певних вантажів, які не бояться атмосферних опадів. Даними вантажами можуть бути такі як руда, вугілля, грунтові матеріали,щебінь, пісок та інші подібні вантажі.

Характеристика думпакара

Відрізняється думпкар способом розвантаження матеріала, а саме тим, що кузова частина цього вагону може нахилятися для розвантаження, чого не мають інші вантажні вагони. Під час відкідних дій борта даного виду вагонавідкидаються, що сприяє більшому виробництву, оскільки розвантаження відбувається значно швидше. Кузов думпакара здійснює відкидання за допомогою роботи пневматичних циліндрів, які втановлені на шарнірах, на нижній рамі вагону. Тут в свою чергу дія відбувається від стислого повітря, яке через трубопровід відає копресор, який знаходится в локомотиві.

Думпар – види й різновиди

Думпкари можуть розподілятися по кількості вісей, на яких вони виконані. Так існує три вида, а саме думпкари, працюючі на чотирьох, шести та восьми вісях. Відповідно і вантажопідйомність даних видів вагонів прямо пропорційна кількості вісей, чим їх більше, тим більший вантаж може підняти на себе думпкар. Для перевезення вантажів, вага яких перевищує сто сорок п»ять тон, існують окремі види думпкарів, а саме ті, які спеціально розроблені для транспортування порід, які мають важку масу.

А також ще одним різновидом думпкару є так названий думпкар вузьколінійний, який призначений для перевезення невеликих вантажів, вагою не більше двадцяти двох тон. Дані вагони мають спеціальне призначення, та не використовуються дуже широко. Спосіб розвантаження також може відрізнятися, а саме може бути здійснений за допомогою роботи гідравличної системи, і як вже було сказано вище, за рахунок пневматики. Використання думпкарів широко використовується для транспортування горних порід, руди, та дуже часто на даних вагонах перевозять корисні копалини.


Основними технічними характеристиками вантажного вагону є: тара (власна вага порожнього вагону), вантажопід”ємність (найбільша вага вантажу, яку можна в ньому перевозити), об”єм кузова, площина, довжина та інші лінійні розміри.